A A A

Headerbeeld.png

Hulpmiddelencentrum

Bij een blessure of na een medische ingreep kan het zijn dat u tijdelijk een hulpmiddel nodig heeft. De meeste hulpmiddelen kunt u de eerste drie maanden gratis lenen, met een maximale verlenging van nog eens drie maanden.

 

Bij u in de buurt
Wanneer u een hulpmiddel wilt lenen, zoals een rolstoel of een bedverhoger, kunt u deze ophalen bij een uitleenpunt bij u in de buurt. De medewerkers van de uitleenpunten indiceren uw medische situatie. Na een positieve indicatie krijgt u op vertoon van uw verzekeringspas het hulpmiddel gratis tijdelijk in uw bezit.

 

Kosteloos bezorgen

Heeft u een groot hulpmiddel nodig, zoals een bed of een tillift? Geen probleem. Het Hulpmiddelen Centrum (HMC) bezorgt het kosteloos bij u thuis. Via de website www.hulpmiddelencentrum.nl vraagt u het gewenste hulpmiddel aan. Bellen mag natuurlijk ook: telefoonnummer (0511) 460 660.

 

Krukken en rollatoren voortaan particulier aanschaffen
Vanaf 1-01-2013 kunt u eenvoudige mobiliteitshulpmiddelen zoals krukken en rollatoren niet meer verkrijgen uit het basispakket van uw zorgverzekering. Het HMC heeft een uitgebreid assortiment mobiliteitshulpmiddelen die u kunt kopen en eventueel huren. Bij de locaties van het HMC en de Groene Kruis Winkels (GKW). Ook voor een rollator op maat!

  

Groot assortiment
Onze uitleenpunten beschikken over een groot aantal hulpmiddelen. Een greep uit het assortiment:

• Badplank

• Bedheffer / papagaai (staand)

• Bedverhogers (set van 4 stuks)

• Douchestoel

• Draaischijf

• Drempelhulp

• Elleboogkrukken (voor de verkoop)

• Glijplank

• Gipssteun voor de rolstoel

• Lucht-/windring

• Ondersteek

• Rollator

• Rolstoel voor volwassenen en kinderen

• Rugsteun

• Toiletstoel

• Toiletverhoger

 

Voor het lenen van een bedleestafel, dekensteun, draaischijf, glijlaken en infuusstandaard, kunt u contact opnemen met het uitleen/ZV team voor indicatie, akkoord en verwerking. Dit kan via de website www.hulpmiddelencentrum.nl/gratis.hulpmiddel of telefonisch (0511) 460 660. De hulpmiddelen worden na een positieve indicatie (gratis) door HMC bij u thuisbezorgd.

 

Uitleenpunt Palet

WZC Almenum

Midlumerlaan 53A

8861 JH  Harlingen

Tel: (0517) 49 08 00

 

Raadpleeg de website van het HMC voor de actuele openingstijden! www.hulpmiddelencentrum.nl/uitleenpunten

Aanmelden of meer informatie aanvragen

[x]

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden DienstenPalet lidmaatschap

Wat houdt het DienstenPalet-lidmaatschap in?

  • Uw DienstenPalet-lidmaatschap geeft voor alle thuiswonende gezinsleden, wonende op 1 adres, toegang tot het gebruik van kortingen op producten en diensten van leveranciers, collectieve verzekeringen en workshops.

Wat is de duur van uw DienstenPalet- lidmaatschap?

  • Uw lidmaatschap is voor minimaal 1 jaar en loopt vanaf de maand van opgave tot een jaar daarna.
  • Uw lidmaatschap wordt ieder jaar automatisch met 1 jaar verlengd.

Hoe betaalt u uw contributie?

  • U betaalt uw contributie jaarlijks vooruit.
  • U kunt per automatisch incasso betalen of u ontvangt een factuur.

Kunnen de kosten voor uw DienstenPalet -lidmaatschap of de voorwaarden wijzigen?

  • DienstenPalet kan de contributie en/of voorwaarden van het lidmaatschap per 1 januari wijzigen. Wijzigingen worden in december door middel van een brief bekend gemaakt en/of vanaf de maand van opgave.
  • Zodra u zich heeft opgegeven voor het abonnement van DienstenPalet gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van DienstenPalet die u toegestuurd zijn of kunt vinden op de website www.paletgroep.nl

Hoe kunt u uw DienstenPalet -lidmaatschap opzeggen?

  • Een opzegging van uw lidmaatschap kunt u op onderstaande manieren doen:
    1. schriftelijk naar Palet Bedrijfsbureau t.a.v. DienstenPalet, Badweg 1, 8934 BW Leeuwarden,
    2. via de e-mail
    3. via het KlantAdviesCentrum op telefoonnummer 0900 321 321 3 (0,01 p.m.)
  • Vermeld bij uw opzegging altijd uw naam, adres en pasnummer.
  • U dient uw opzegging 1 maand van te voren door te geven. Op de Paletpas kunt u zien in welke maand u lid bent geworden.

Wat gebeurt er nadat u uw DienstenPalet-lidmaatschap heeft opgezegd.

  • U ontvangt van ons een schriftelijke bevestiging van opzegging.
  • U blijft lid van DienstenPalet tot de maand waarin u zich hebt opgegeven. Dit kunt u op uw Paletpas terugvinden.
  • Het restant van uw betaalde abonnementsgeld over het lopende jaar wordt niet terug betaald.

Wat gebeurt er als u uw contributie te laat betaalt?

  • Indien u binnen veertien dagen na herinnering niet heeft betaald bent u direct in verzuim.
  • DienstenPalet heeft dan het recht om naast uw contributie ook de incassokosten bij u in rekening te brengen.
  • Als u meer dan 3 maanden achterloopt met uw betaling, beëindigen wij per direct uw lidmaatschap. U blijft verplicht alle openstaande bedragen te voldoen.

(0900) 321 321 3 (€ 0,01 p.m.)
info@paletgroep.nl

Bel mij terug

Heeft u een vraag en wilt u door ons teruggebeld worden?

Deel deze pagina op: